----::::WELCOME TO ' THE LOST SPIRiT ' OFFiCiAL WEBSiTE:::::--- أهلا وسهل ::: 欢迎 ::: Benvenuto ::: Добро пожаловать ::: Willkommen ::::NahNu NuhiBBu SiSMe KathiRaN JiDDaN!!!:::

Thursday, March 11, 2010

SPM 2009 RESULTS-(SASER terbaik di Malaysia)

SPM 2009 RESULTS: Sekolah Menengah Sains Seremban named best school


PUTRAJAYA: Gladys Tan Yee Kim from Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Green Road, Kuching, Sarawak is the best student and Sekolah Menengah Sains Seremban, Negeri Sembilan as the best school for SPM 2009.



Education director-general Tan Sri Alimuddin Mohd Dom made the announcement here, today on the top 10 best student and best schools for SPM 2009.

The other nine best students are:

Grace Kiew Sze-Ern (SMK (P) Sri Aman, Petaling Jaya, Selangor);

Khadijah Ahmad Jais (SM Agama Persekutuan Labu, Negeri Sembilan);

Akmal Hidayat Sabri (SMK Derma, Kangar, Perlis);
Syamilah Mahali (Kolej Tunku Kurshiah Seremban, Negeri Sembilan);

Lee Wei Ling (SMK Taman Melawati, Selangor);

Nur Syuhadah Muhamad (SM Sains Tengku Muhammad Faris Petra, Kota Bharu, Kelantan);

Lai Yin Kwin (SMK Tinggi Melaka, Melaka);

Corinne Gunn Huey Min (SMK Taman Melawati, Selangor);

and Hu May Khei (SMK Convent, Taiping, Perak).

================================================
While the other nine best schools are:

Kolej Islam Sultan Alam Shah, Klang, Selangor;

Sekolah Berasrama Penuh Integrasi Gombak, Kuala Lumpur;

Sekolah Tun Fatimah, Johor Bahru, Johor;

Sekolah Menengah Sains Alam Shah, Kuala Lumpur;

Sekolah Berasrama Penuh Integrasi Rawang, Selangor;

Sekolah Menengah Sains Muar, Johor;

Sekolah Berasrama Penuh Integrasi Temerloh, Pahang;

SMK Infant Jesus Convent, Johor Bahru, Johor

and Kolej Tunku Kurshiah Seremban, Negeri Sembilan.

Sumber dari : NST online



***akhirnya,sekolah-sekolah premier biasa yg lain(iaitu SMK Infant Jesus Convent, Johor Bahru, Johor ) brjaya mnempatkan diri dalam kalangan 10 sekolah terbaik di Malaysia (tidak termasuk MRSM).......

--->SASER sekali lagi mengungguli sekolah terbaik dalam keputusan peperiksaan SPM yang diumumkan dengan mendapat purata PNG 0.97. SASER merupakan satu-satunya sekolah yang mendapat keputusan PNG di bawah 1.0.


-->Klik link ini bagi sesipa brminat utk mlihat prestasi SASER---->http://www.saser.edu.my/site/page1.aspx
(sebagai motivasi & pmbakar semngat bagi para pelajar,khususnya calon2 SPM SISME 2010)


***Untuk pengetahuan semua, pemberat bagi A+ ialah 0. Oleh itu, semakin hampir PNG kepada 0 bermaksud semakin baik pencapaian.




===========================================================
p/s: xnak wat post trbaru,,so aku edit je Ranking Anatara MRSM


Kedudukan SPM 2009 antara MRSM

 
1.TAIPING
2.TUN GHAFFAR BABA
3.PENGKALAN CHEPA
4.ALOR GAJAH
5.PENGKALAN HULU
6.PASIR SALAK
7.KULA KUBU BHARU
8.LANGKAWI
9.BATU PAHAT
10.KUALA LIPIS
11.BESERI
12.MUAR
13.KEPALA BATAS
14.TRANSKRIAN
15.LENGGONG
16.KUBANG PASU
17.KUANTAN
18.MUADZAM SHAH
19.BALIK PULAU
20.PONTIAN
21.PENDANG
22.KUALA KRAI
23.PDRM KUL...IM
24.KUCHING
25.KUALA TERENGGANU
26.KOTA KINABALU
27.MERSING
28.KUALA BERANG
29.SERTING
30.JELI
31.GEMENCEH
32.TAWAU
33.MERBOK
34.KOTA PUTRA
35.TERENDAK
36.BESUT



Ranking spm GPSM 1Malaysia 2009:

1-SM Sains Seremban
2-MRSM Taiping
3-KISAS Klang
4-MRSM Tun Ghafar Baba, Jasin
5- SBP Integrasi Gombak




48 comments:

  1. sekolah adik aku pun tersenarai. smk derma

    ReplyDelete
  2. yeaaa...thniah kt skolah Derma...

    ReplyDelete
  3. yeee...trimas sbb update utk mrsm :)

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  5. Asalamualaikumwarahmatullah...
    ingin sy menerangkan disini bhw kenyataan 'SASER akhirnya merampas takhta KYS' dan 'SASER merupakan satu-satunya sekolah yang mendapat keputusan PNG dibawah 1.0' merupakan tidak benar..

    this is because, out of more than 200 students in SASER who took the 2009 SPM, only 3 of them got straight A+.
    while 5 of KYS students got straight A+ although there are lesser quantity students in KYS.

    moreover, SASER is not the only school that got PNG below 1.0..
    KYS got it too..
    in fact, KYS's result is better as its PNG is 0.58, far better than SASER's PNG..

    thus, you cannot say that 'SASER merampas takhta KYS'
    KYS is still the best school in Malaysia..

    walaupun akhbar2 dan siaran berita di tv tidak menguar2kan kejayaan ini
    (kerana KYS bukan sekolah kerajaan)
    namun, kita kena sedar akn hakikat yg sebenar ini..
    ini kerana dengan menyedari hakikat inilah, baru kita tidak akn menyinggung mana2 pihak dgn kenyataan kita yg hanya berasaskan 'mainstream' media yg sudah diketahui umum, 'mainsteam' media hanya akn mengakui kejayaan sekolah2 kerajaan shj..

    sy meminta tolonglah jgn mengeluarkn kenyataan yg boleh menyinggung pihak lain tanpa usul periksa dan fakta2 yg tepat dan benar..
    harap maklum..

    wassalam..

    ReplyDelete
  6. sangat bersetuju dgn comment zeus..
    "SASER akhirnya merampas takhta KYS"
    that is so WRONG!
    tolonglah jangan buat kenyataan-kenyataan yang tidak benar seperti ini..

    ReplyDelete
  7. assalamualaikum..
    kita tidak sepatutnya berselisihan faham begini. saya tidak menyebelahi mana-mana pihak mahupun KYS atau SASER. namun sepatutnya kita haruslah bersyukur dan bersama-sama meraikan kejayaan yg telah kita kecapi bersama semasa mengmbil keputusan SPM walau di mana jua kita berada. bagi saya tindakan kedua-dua belah pihak amatlah tidak matang. sebagai pelajar cemerlang, kita tidak sepatutnya mengeluarkan kenyataan yg membuatkan sesuatu pihak kurg senang. kita juga tidak sepatutnya saling berbalahan di atas perkara yg sgt remeh ini. malahan kejayaan yg dikecapi ini bukanlah bergantung kepada di mana pelajar itu bersekolah, tetapi bergantung kepada usaha pelajar itu sendiri.

    kenyataan yg dikeluarkan oleh PENULIS BLOG ini mungkin dapat menyinggung perasaan sesuatu pihak. ingin saya nyatakan di sini bahawa kenyataan itu sememangnya salah sama sekali. ini kerana status kedua-dua buah sekolah adalah tidak sama. SASER ialah sebuah sekolah kerajaan dan KYS ialah sekolah swasta. pengumuman senarai sekolah-sekolah terbaik di Malaysia yg dikeluarkan pihak kerajaan hanya mengambil kira sekolah kerajaan seperti SBP, SBPI, SMK, SMKA, dan sebagainya, tanpa menempatkan sekolah menengah swasta seperti KOLEJ YAYASAN SAAD. dan pada tahun ini, SASER telah diumumkan sebagai sekolah terbaik di Malaysia. kenyataan ini hanya betul jika SASER diumumkan sebagai sekolah KERAJAAN terbaik di Malaysia.

    untuk pengetahuan semua pihak, terdapat sekolah swasta yang telah pun melebihi prestasi SASER pada tahun ini iaitu KOLEJ YAYASAN SAAD. namun KYS tidak disenaraikan sebagai sekolah terbaik hanya kerana status SWASTA yg dipegang.

    sebagai maklumat tambahan:
    SASER mendapat PNG 0.97
    KYS mendapat PNG 0.58
    (semakin hampir PNG kepada 0 bermaksud semakin baik pencapaian)

    maka tebuktilah pencapaian KYS lebih baik drpd SASER.namun ingin saya nytakan disini bahawa keputusan ini tidak sepatutnya menjadi punca perbalahan mana-mana pihak, sebaliknya sebagai 'spirit booster' kepada semua untuk mencapai kejayaan. kenyataan tidak matang seperti 'SASER merampas takhta KYS' hanya dapat menyinggung pihak KYS sendiri. saya tahu pihak KYS hanya inginkan kepastian dan kebenaran tentang senarai sekolah terbaik, tetapi pihak KYS seharusnya sedia maklum bahawa pihak kerajaan sudah tentu hanya akan menyenaraikan sekolah yg dibiayai oleh mereka sebagai satu bentuk publisiti terhadap sekolah-sekolah kerajaan.

    akhir sekali,
    ingin sekali saya nyatakan di sini bahawa SASER bukanlah sekolah yg mengeluarkan prestasi SPM 2009 yg terbaik di Malaysia, tetapi KYS yg mendahului prestasi tersebut.

    media juga sepatutnya menyatakan SASER ialah SEKOLAH KERAJAAN yg terbaik di Malaysia. kenyataan itu sangat betul dan tidak boleh dibantah lagi kerana KYS yg mengeluarkan prestasi SPM 2009 yg lebih baik bukan sekolah keraajaan. jadi KYS dan SASER merupakan sekolah yg cemerlang. perbalahan dan perselisiham faham tentang perkara ini tidak patut wujud. harap maklum.

    ReplyDelete
  8. wahai anonymous yg nombor 2, saya tidak membace penuh pun ape yg kamu tulis sbb pnjg sgt, tapi saya rase ape yg zues memberitahu cumelah kebenaran, and bukanlah "childish". ironinya di sini, anonymus nombor 2 telah melakukan sesuatu yg menyinggung perasaan orang lain. tu je ar aku nak cakap. no offence ke ape pe k. chiow.

    ReplyDelete
  9. dear all,
    i'm new here. and i've read everybody's comments. as a newcomer with 1st hand informations, what can i conclude here is that all of you are towards the same point. which is SASER is the best government school in malaysia with PNG 0.97. on the other hand, KYS with PNG 0.58 stands as the best overall school in malaysia since its PNG score draw nearer to 0 than SASER. KYS, your results is always as expected so maintain your splendid performance for years to come. SASER, congratulations for your eye-opening achievement. keep it up both parties.

    ReplyDelete
  10. Nicely said marissa

    ReplyDelete
  11. Yeah!SASER try le beat KYS next year ok,kys try la maintain yg terbaik..bru la ade persaingan sihat..keje nk gaduh je dlm blog,kang aku langgar sorg2 kang!

    ReplyDelete
  12. apa yg dapat saya simpulkan di sini.KYS tetap yang terbaik. Kepada SASER janganlah terlalu membangga diri. Pencapaian anda masih perlu dibaiki dan masih terlalu banyak ruang untuk kemajuan. Jadikan pencapaian anda sebagai penanda aras untuk lebih berjaya pada masa akan datang. KYS! buktikan anda boleh mencapai PNG 0.0. Saya percaya anda boleh. Sekian. Salam satu malaysia!

    ReplyDelete
  13. salam 1malaysia wahai anonymous ke 4!

    ReplyDelete
  14. Brother Zeus, I think justice is served

    ReplyDelete
  15. Walaupun saye bukan budak KYS,tapi btol la.. KYS memang cemerlang.. minta maaf ye,tapi setakat ini saya rase xde lagi pencapaian mana2 sekolah termasuk SASER yang berjaya mengalahkan KYS.. Saya pada mulanya agak terkejut apabila diumumkan SASER merupakan sekolah terbaik.. Fitnah begini tidak sepatutnya disebarkan.. Saya bukannya berniat menimbulkan permusuhan antara mana2 pihak.. Namun,jika difikirkan kembali,adalah tidak adil bagi pelajar2 KYS apabila mereka tidak diberi pengiktirafan yang secukupnya atas usaha keras mereka.. Renung2kanlah..

    ReplyDelete
  16. haaa....bgus2............it is better to write down the actual result,instead of one of you try to make chaos here....... sya wat post ni,,hari first kluar result SPM,,so stlah Mncari kt semua group skolah n laman web,,KYS blum mnulis apa2 kputusan kt laman web skolah ...sya buat tajuk bLog hari tu pun brdasarkan group SASER kt facebook,,yg mnyatakan diorang brjaya beat KYS......what to expect here is,,KYS blum lgi kluarkan results skolah mereka.....so,hari first juga saya buat post mngenai Result SPM ini...

    As soon as Zeus commented on my post,,saya terus tukar tajuk post tu...bCoz,i now i know the actual results....so,, kt sini saya ingin meminta maaf sekiranya trsinggung mana2 pihak ,,ok!.....

    So,settle la eh....xyah la anda2 di luar sana nk kecoh2 bnda2 kecik mcm nie......bkan nya BLOG ini Di cipta utk kontroversi.....BLOG ini dibuat atas dasar ingin brkongsi bnda2 yg brmanfaat.......Wasalam...

    ReplyDelete
  17. saya rasa apa yang saudara ayub khalid buat adalah benar.. beliau telah menukar tajuk blognye apabila menydari ada sedikit kesalahan di situ.. tabik encik ayub.. jadi konklusinya,kedua2 sekolah adalah bagus,namun KYS lagi cemerlang..

    ReplyDelete
  18. namun saya kurang bersetuju dengan dasar kerajaan yang tidak mengumukna kejayaan KYS hanya kerana mereka adalah sekolah swasta.. Ini tidak adil.. sepatutnya semua sekolah diberi peluang yang sama..

    ReplyDelete
  19. assalamualaikumwarahmatullah...

    @mr. ayub khalid, thank u 'cause u realised about this little 'havoc' that happened and changed for the better.. tq again..

    @poseidon n hades, ni pehal ttbe semua greek gods ade ni??
    haha... sy tergelak guling2 ats lantai tikar mengkuang... hahahha....

    have a nice day everybody....

    wassalam...

    ReplyDelete
  20. saya setuju dgn pernyataan hades..benar bahawa KYS tidak diadili sama rata. bahkan 72.25% pelajar yang mancapai keputusan semua a baru-baru ini langsung tidak disenaraikan dalam golongan pelajar terbaik malaysia..

    ReplyDelete
  21. benar saudara anonymous.. saya juga turut maklum akan hal itu.. saya sebenarnya tidak berani mengeluarkan pendapat tersebut dengan lantang,cukuplah hanya di sini sahaja.. takut2,nanti ada pula kes kita ditangkap dan dihadapkan ke mahkamah..

    ReplyDelete
  22. hermmm....KYS n MRSM bukan bawah kerajaan...semua org tau knpa tidak diwarwarkan di akhbar or telly.....maybe,,pihak KYS boleh brbincang dgan pihak KPM mngenai perkara itu,supya pada masa akan dtang,pihak KPM dpat mngeluarkan results peperiksaan antara semua skolah MARA,SBP,KYS dan skolah harian lain srentak.......Zeus and Poseidon ,,both KYS exstudents???...
    Sya msih ingat friendly ragbi ngan bdak2 KYS 2 years ago...hohoh....mnarik!

    ReplyDelete
  23. haha saya sbnrnye tidak mengenali saudara zeus pun sbnrnye, tapi saya mempunyai saudara di kys jugak lar. anyways nice blog ayub khalid ;)

    ReplyDelete
  24. poseidon: hoho......i see.......anw,,thanks 4 da compliment!...

    ReplyDelete
  25. cadangan yang baik,encik ayub.. KYS ex-students? oh tidak.. saya,seperti saudara Poseidon juga,mempunyai saudara di sana.. yang peliknya, KYS tidak sangat dikenali oleh orang2 biasa,selalunya hanya orang yang mempunyai kenalan di sana sahaja yang mengetahuinya..

    ReplyDelete
  26. Alhamdulillah...segalanya telah kembali aman.. Smoga kita bersatu-padu dalam meningkatkan kualiti pendidikan negara kita! Insyaallah...Salam satu Malaysia! (anonymous ke4)

    ReplyDelete
  27. salam 1 malaysia!! yeah..

    ReplyDelete
  28. since sume greek gods kat cni.. nk join gak aa..
    i consider the matter settled dah.. tu la.. nk wat sumthing pown check la btol2..
    kn skrg dh segan.. kne apologise lg.. segan jer.. ngahahahahaha~~

    btw; zeus, poseidon and hades. thanx 4 telling the absolute truth. u guys are really cool!

    n mr ayub khalid, this blog is great anyways. n btol la.. mmg xde niat nk create havoc or controversy pun..

    ReplyDelete
  29. Athena, jgnlah kamu menyampuk hal2 kami.. baliklah kamu ke Olympus..

    ReplyDelete
  30. athena: bkan xcheck btoL2.....dah mklumat results KYS hari first ,second n third x da langsung kt intnet......siap cek blog official KYS ngn alumni lgi.....bkan main letak jer....ad gak wat research.....then,,ap yg ad,,serve first...ap yg slah,,dibaiki.......okes!

    ReplyDelete
  31. wahai adik ku Hades, biarlah adinda Athena menyibuk disini.. Athena kan adik kita.. =P

    ReplyDelete
  32. tidak bolehlah begini abang zeus.. tidak boleh kita benarkan beliau menyampuk hal2 ini..

    ReplyDelete
  33. Salam semua..saya selaku anonymous ketiga ingin menarik balik kenyataan saya(refer to anonymous 3)..keadaan sudah bertambah baik di sini..tiada lagi perbalahan yg tidak enak dipandang mata kita semua..AMAR MAKRUF,NAHI MUNGKAR..sekian dri 'simpang 30'

    ReplyDelete
  34. zues, athena is your child la bro!

    ReplyDelete
  35. yeah zues, dont tell me you dont even know ur own child?
    hmphh, I always knew that I should have been the king of the gods.

    ReplyDelete
  36. jgn gado psal i =)
    huhu... poseidon, i really think the same though.
    how could he abandon this 'lovely' child of his ='(

    ReplyDelete
  37. SILENCE ALL OF YOU!!

    especially you, 'brother' POSEIDON!
    don't make me zap all of you with my lightning bolt....
    and yeah, that includes you, APHRODITE..
    (btw, is it just me, or APHRODITE sounds like a guy?)

    ATHENA, i'm sorry for that silly mistake..
    its just that living for eons had made my memory slow like tartarus...
    sorry again my dear...

    as for POSEIDON and APHRODITE, i'm watching u..
    VERRYY CLOSELY.....

    ReplyDelete
  38. no,i should have been the king of gods.. i even have my own version of Olympus here in the underworld.. check it out..

    ReplyDelete
  39. it's okay Zeus =)
    i'd still care for you, anyway..

    and somehow i do agree with you that aphrodite sounds like a guy. seriously.

    ReplyDelete
  40. excuse me, i am very offended here. -__-

    ReplyDelete
  41. Go to Tartarus Zeus

    ReplyDelete
  42. gosh, didn't mean to offend you my darling aphrodite.. =)
    let's pretend i didn't say a word then baby.

    ReplyDelete
  43. but dear, the damage has been done...
    haha! im loving this blog.

    ReplyDelete
  44. argh.. i damn all of you to tartarus!!

    i knew this was coming..

    POSEIDON and HADES want my throne

    ATHENA and APHRODITE want to be drama queen

    you gods are pathetic

    i should've choose others as my minor gods

    all of you are a disgrace to me!!

    ReplyDelete
  45. walaupun sudah lambat,saya nk btawu la..SASER ader 218 pelajar amik spm..kys ader bwh 70 pelajar amik spm..so,lagi sikit kuantiti lagi bgs la PNG nyer..so,mmg SASER cmrlg la dr segi kualiti dan kuantiti..

    ReplyDelete
  46. yaaah...dats true anonymous....its about the quantity and also the quality......

    ReplyDelete
  47. Mantap nih ilmunya makasih mo berbagi....

    ReplyDelete
  48. Sangat bermanfaat nih ilmunya salam kenal gan....

    ReplyDelete

Create your own banner at mybannermaker.com!
Sekiranya korang berminat dengan banner batch kita ini ,korang boleh ambil code dia kt bawah ni dan utk letak kt blog2 korang....Salam,!

sexshop